Femen

fem

Όταν διαολίζομαι με τους συμπολίτες μου καταφεύγω στους μεγάλους συγγραφείς. Αυτούς δηλαδή που αγαπώ όχι γιατί ήτο ρομαντικοί, λυρικοί, ποιητικότατοι, αλλά γιατί το έργο τους είναι ένα κριάρι της αρβανιτιάς που το ’σκασε απ’ το μεγάλο μαντρί για να ζήσει ελεύθερο και πεισματάρικο σ’ ένα κατσάβραχο. Είναι αυτοί που τα βάλαν με τους θεούς, δηλαδή τους πρόστυχους ανθρώπους που επινοούν θεούς και δαίμονες για να ευνουχίσουν τον καυλωμένο όχλο. Ο αδελφός εν Αληθεία Αντρέας Λασκαράτος βάζει έναν πατέρα να ορμηνεύει το παιδί του ως εξής:

Ο φρόνιμος άνθρωπος παιδί μου, έτσι κάνει τις δουλειές του. Ο όχλος είναι ένας γάιδαρος όπου πρέπει να ξέρεις να τον καβαλικέψεις για να προβατείς με τα πόδια του και να μη χαλάς τα δικά σου. Η κυβέρνηση είναι ένα μεγάλο τυρί, που, για να μπεις μέσα και να το φας πρέπει να πας κωλοσυρτά και γλυφτά να κάμεις την τρύπα αρχίζοντας απ’ τη μούργα.

Και φυσικά εσύ που θέλεις να γίνεις κυβέρνηση αφήνεις το λαό στις πλάνες του. Βυθισμένο στα σκατά της ορθοδοξίας και μισοπνιγμένο στο βόθρο των εθνικών συμβόλων. Και φυσικά στη σκοταδιστική μας πολιτεία κανένας σύλλογος δεν καταδικάζει το σκοταδισμό. Την εκμετάλλευση από τους αγύρτες που κάθε τόσο περιφέρουν πόδια, χέρια, νεφρά και κεφάλια αγίων εις την αχόρταγη δια παραμύθια της Χαλιμάς επικράτεια. Στην μικρή μας σκατούπολη ο σύλλογος εμπόρων και ο σύλλογος ιατρών και ο σύλλογος καθηγητών και ο σύλλογος δικηγόρων και ο σύλλογος λοιπών άλλων, δεν βγάζουν άχνα για την απατεωνιά των παπάδων που περιφέρουν πριονίδια του τιμίου ξύλου για να σνιφάρουν οι πιστοί.

Διαβάζω συχνά τους αγαπημένους μου συγγραφείς που πολέμησαν απροκάλυπτα την ιδιοκτησία και τον πουλημένο γάμο. Τη θρησκεία και τους κλαψομούνηδες νομπελίστες. Όταν ο Ηλίας Πετρόπουλος επισκέφτηκε τον Γιάννη Σκαρίμπα στην Χαλκίδα έγραψε:

Ήταν άνοιξη. Το δρομάκι και το σπίτι του Σκαρίμπα
γεμάτα αυτοφυείς ανθισμένες κίτρινες μαργαρίτες.
Το σπίτι δίπατο. Ανέβηκα στο πάνω πάτωμα.
Μια μεγάλη ταράτσα και το μικρό διαμέρισμα
του Σκαρίμπα, με θέα προς την πόλη.
Η πόρτα ανοιχτή. Ο Σκαρίμπας, όπως πάντα,
καθότανε διπλοπόδι στο ντιβανάκι του, ανάμεσα
στο παράθυρο και στο τραπέζι.
Στάθηκα στο κατώφλι και του είπα ποιος είμαι.
Πετάχτηκε όρθιος. Ήταν κοντούλης και μικροκαμωμένος.
Μα όταν άρχισε να μιλάει. μεταμορφώθηκε σε θεό.
Του είπα ότι μου αρέσει ο μαχαλάς του και ρώτησα
πότε αγόρασε το σπίτι. Αμέσως ξέσπασε.
Θα ήτο σκάνδαλον! – μου απάντησε – δεν έχω σπίτι,
μένω με ενοίκιο. Και λίγο αργότερα, προσέθεσε:
μισώ την ιδιοκτησία, τι με πέρασες Σεφέρη;»

10 σκέψεις σχετικά με το “Femen

  1. Reblogged στις Στρατής Φάβρος και σχολίασε
    Ο φρόνιμος άνθρωπος παιδί μου, έτσι κάνει τις δουλειές του. Ο όχλος είναι ένας γάιδαρος όπου πρέπει να ξέρεις να τον καβαλικέψεις για να προβατείς με τα πόδια του και να μη χαλάς τα δικά σου. Η κυβέρνηση είναι ένα μεγάλο τυρί, που, για να μπεις μέσα και να το φας πρέπει να πας κωλοσυρτά και γλυφτά να κάμεις την τρύπα αρχίζοντας απ’ τη μούργα.

    Femen
    by ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ

    Μου αρέσει!

  2. Παράθεμα: Femen | Ώρα Κοινής Ανησυχίας

  3. Παράθεμα: Femen | agelikifotinou

  4. Στα καθ’ημάς της νεοελληνικής επικράτειας δεν είχαμε διαχρονικά πληθώρα από μαχητικούς αντικληρικαλιστές στοχαστές, με επιρροή τέτοια που να είχε ενδιαφερθεί το παπαδαριό να τους αποσπάσει μια επιθανάτια δήλωση μετάνοιας, αντίθετα έχουμε και είχαμε πολλά πρόθυμα ρετάλια «διανοητών» και πολιτευτών της φαρισαϊκής Αριστεράς, έτοιμα με τη θρησκευτική τους κηδεία, με τους θρησκευτικούς τους όρκους, γάμους κλπ να μεταδώσουν στο «σοφό» λαό το μήνυμα πως η ασυνέπεια, η ελαφρότητα και η υποκρισία είναι μεγάλες αρετές.
    Μια αξιομνημόνευτη εξαίρεση, είναι αυτή του Γιάννη Σκαρίμπα. Ο ασυμβίβαστος και περιθωριακός μπαρμπα-Γιάννης, υπήρξε συγγραφέας, ανάμεσα στα πολλά και παρεμπιπτόντως μαχητικά αντικληρικαλιστικά (όπως «Το 21 και η αλήθεια») και του όχι γνωστού σατιρικού θεατρικού έργου «Ο πάτερ Συνέσιος», το οποίο δυστυχώς δεν έχει παιχτεί ακόμη. Λίγο πριν πεθάνει λοιπόν (21 Γενάρη του ’84), προσποιήθηκε πως υπέκυψε στις πιέσεις των οικείων του και δέχθηκε να κοινωνήσει. Θριαμβολόγησε η δεξιά ‘Βραδυνή’ για το απολωλός πρόβατο που μετάνιωσε. Ο ιερωμένος που ανέλαβε να διεκπεραιώσει την επικίνδυνη αποστολή, αν και μπήκε στο ταπεινό νεκρικό δωμάτιο γεμάτος αυτοπεποίθηση, έφυγε κακήν κακώς τρομαγμένος από τα επιθανάτια πειράγματα ενός ελεύθερου πνεύματος. Χολωμένος ο τότε δεσπότης της Χαλκίδας, κάποιος Βέργης, του αρνήθηκε μια θέση στο νεκροταφείο. Όμως για τους τίμιους ανθρώπους ο άδικος διωγμός τους βγάζει καλό αποτέλεσμα, γιατί ο τάφος του Σκαρίμπα, χάρις στην παρέμβαση του επιτυχημένου δεξιού δημάρχου Γιάννη Σπανού, βρίσκεται τιμητικά μέσα στο περίοπτο κάστρο του Καράμπαμπα. Καλύτερη μεριά με θέα στον Εύριπο, δεν θα βρισκόταν σε όλη τη Χαλκίδα, να θυμίζει σε κάθε επισκέπτη του οχυρού το ελεύθερο αυτό πνεύμα. Μια ημέρα πριν την κηδεία του, ολιγάριθμα γύναια, βαλτά από τους ρασοφόρους, από τη γειτονιά της Κανήθου, κάτω από το φρούριο, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας φωνάζοντας: «Δεν θέλουμε τον άθεο δίπλα μας».

    Μου αρέσει!

    • Αγαπητέ Λασκαράτε

      έχω την εντύπωση πως άνθρωποι σαν το Σκαρίμπα πρέπει να έχουν τον τίτλο του Δασκάλου οχι γιατί κούνησαν το δάχτυλο αλλά γιατί έδειξαν δρόμους. Και μάλιστα η ζωή και το έργο τους είναι ένα και το αυτό. Σύμπαν αδιαίρετο φωταγωγημένο με τις πιο λαμπρές γλωσσικές αστραπές αλλά και τον πιο ανυπόκριτο ανθρωπισμό. Και επειδή γνωρίζω πως είσαι ρέκτης της αλήθειας, όσο και σκοτεινή να είναι αυτή, σου αναφέρω και σου θυμίζω πόσα καθάρματα βρίσκονται στον αντίποδα του Σκαρίμπα. Το 1804 κυκλοφόρησε ένα βιβλίο σε πολύ προσεγμένη έκδοση με τον τίτλο «Γεωπονικόν». Το βιβλίο το έγραψε ο μοναχός Αγάπιος ο Κρής. Ήταν τυπωμένο στο τυπογραφείο του Γιαννιώτη, Πάνου Θεοδοσίου. Συγκριτικά με άλλα έντυπα, το βιβλίο αυτό είχε την μεγαλύτερη κυκλοφορία στην προεπαναστατική Ελλάδα. Η διάθεσή του ήταν εντελώς ελεύθερη, το δε περιεχόμενό του είχε την έγκριση του επιστάτη του πατριαρχικού τυπογραφείου Ιλαρίωνα Σιναΐτη. Στο πρώτο μέρος δίνονταν συμβουλές για το φύτεμα και μπόλιασμα των δένδρων και την καλλιέργεια άλλων φυτών. Στο δεύτερο, η χρησιμότητα διαφόρων βοτάνων και συνταγές φαγητών, στην συνέχεια όμως ακολουθούσαν προτροπές και παραινέσεις σχετικά με την υγεία, όπου, ο μοναχός προέτρεπε ακόμα και τους γονείς να ενεργήσουν ενάντια στα παιδιά τους. Διαβάζω μόνο τους δύο υπότιτλους του κατάπτυστου αυτού κειμένου. «Πώς να κάμεις τα βυζιά της κόρης να μη μεγαλώσουν» και «τα ορχίδια του παιδιού, για να μη τρανέψουν και να μείνουν ως έχουν».
      Η μεταεπαναστατική ιστορία θα πρέπει να ξαναγραφεί για να φανεί το μεγαλείο των συγκρούσεων του σκοταδισμού με τους αληθινούς επαναστάτες που τους κατέσφαξαν και τους πέταξαν στα σκυλιά.

      Μου αρέσει!

  5. Παράθεμα: Femen by ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ | HetPodium

  6. Παράθεμα: Femen… « απέραντο γαλάζιο

Σχολιάστε