Στενός Κορσές ή Τα Μαθηματικά Είναι Αλυσίδα

by ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ

This controversial new art exhibition is due to open next month at one of Britain’s top galleries, despite more than 2,500 people signing a petition calling it RACIST. See SWNS story SWBLACK; Exhibit B, by artist Brett Bailey, features black actors dressed up as slaves, and shows them in cages and a human zoo, to demonstrate the ‘brutal reality behind colonisation.’ Brett, a white man who grew up in Apartheid South Africa, reckons his piece is thought-provoking and not “about black histories made for white audiences.” But activists have slammed the work, set to open at The Barbican in London on September 23.

Γνώρισα τους ηθοποιούς που κινούνταν σαν μαριονέτες. Η δύναμή τους παρουσιάζονταν σαν ανόητη βία.

Αυτό που με διασκέδαζε ήταν η αθωότητα και το πνεύμα τους. Η περπατησιά τους που έμοιαζε με την περπατησιά του σχοινοβάτη που φοβάται μη χάσει την ισορροπία του.

Το παιχνίδι είναι ο καιρός της ευτυχίας σας, τους είπα, παίζοντας το ρόλο εκείνου που δείχνει τα έργα των νεκρών στους ζωντανούς.

Σκηνοθέτησα τον άντρα και τη γυναίκα μέσα στο πιάτο των αφεντάδων τους. Τους είπα πως είναι σκυλιά που θέλει το ένα να καταβροχθίσει το άλλο.

Η ζωώδη φύση σας καθορίζει τον παιδικό θυμό και το χρηματιστήριο. Την απληστία των κληρικών για πορνογραφία και ελεημοσύνη. Το αιμάσσον πένθος μιας χήρας που μαλακίζεται σ’ έναν αγρό.

Η ζωώδη φύση σας βγαίνει μαζί με τη γλώσσα του Ανάξαρχου από τα Άβδηρα που την έκοψε με τα δόντια του και την έφτυσε ματωμένη καθώς ήταν στο πρόσωπο του τυράννου Νικοκρέοντα.

Το παιχνίδι απαιτεί ακρωτηριασμό και πόλεμο. Η σκηνή είναι πεδίο μάχης στο οποίο πρέπει να ρίξεις το θεατή. Αν δεν καταφέρεις να τον πετάξεις στα χαρακώματα απέτυχες. Ο θεατής έρχεται στο θέατρο για να γευτεί τη σάρκα των ηθοποιών.

Έρχεται να κοινωνήσει σώμα και αίμα, έρχεται να δαγκώσει κώλο και βυζί, να δει το βρακί της πρωταγωνίστριας, έρχεται χωρίς να αγαπά, φτάνει ως ανέραστος, σαν μια μύγα πάνω στα κρέατα που είναι για εμπορική χρήση.

Θέλει να δει το ζεύγος. Θέλει να μυρίσει τους ηθοποιούς που μυρίζουν πάντα σκοτάδι και ταραχή. Θέλει ως εξουσιαστής να τους δει να πεθαίνουν τόσο απότομα όσο κι ένα έντομο που το συνθλίβουμε.

Τους είπα δεν έχετε άλλη επιλογή ως ζεύγος. Το μόνο που μπορείτε να παίξετε πειστικά είναι ο έρωτας. Ακόμα κι όταν δοκιμάζετε ένα δαμάσκηνο πάνω στη σκηνή να είναι πράξη γαμησιού. Λοβός και λάρυγγας να υπακούει στα χοντρά καρφιά που δένουν τα σανίδια της σκηνής με τον κόσμο.

Τους είπα πως το ηθικό θεμέλιο της κοινωνίας είναι το εισιτήριο. Οι κυρίες και οι κύριοι που έρχονται στο θέατρο έρχονται να ερεθιστούν. Το θέατρο είναι η εξέλιξη του πορνείου.

Οι θεατρίνοι πάσχουν από ανίατο οπτιμισμό. O μικροαστικός αναρχισμός της πόζας των ηθοποιών είναι η δυστυχία της συνείδησης της κοινωνίας.

Αδύνατοι κοκαλιάρηδες καταφθάνουν. Λούμπεν προλετάριοι του Ισλάμ και χριστιανοί του Νίγηρα θα ανεβούν τα σανίδια της Ευρώπης. Να δείξουν το θάνατο και το θεό πως βγαίνουν απ’ το μπουντρούμι της μήτρας. Να δείξουν ποιος τους μαγάρισε το νερό και ποιος τους γάμησε το σπίτι.