Έλαια αιθέρια του ανήσυχου νου

Don Quixote by Javier Pinon | Piñones, Don quijote, Collage

Δεν φτάνει να διαλέξεις απ’ όλα τα λογοτεχνικά προσωπεία τον αθώο τρελό Δον Κιχώτη. Πρέπει να δεις αν θα πας με το θνητό ή τον αθάνατο Δον Κιχώτη.

Ο θνητός, πεθαίνοντας, κατάλαβε την ίδια του την κωμικότητα και έκλαψε για τις αμαρτίες του. Ο αθάνατος Κιχώτης όμως καταλαβαίνοντας την ίδια του την κωμικότητα την ξεπερνά και θριαμβεύει πάνω της χωρίς να την απαρνιέται.

Ίσως ένας ύμνος στο σίγουρο αφανισμό ή μια καταστροφή που γυρεύει έναν ανθρώπινο καμβά. Ίσως ήρθε η ώρα να παίξουμε το παιχνίδι ανοιχτά. Να ξεμπερδέψουμε με τις ενοχές και να δούμε τον Κιχώτη σαν έναν οπλισμένο οραματιστή που και το όπλο του και το όραμά του ήταν αλυσοδεμένα απ’ το χαρακτήρα του.

Συνήθως οι Δον Κιχώτες ξεφυτρώνουν απ’ το χώμα της χώρας των κλαψιάρηδων και των ευνούχων.

Είναι μορφές που ξεσπαθώνουν με την κοκκαλιάρικη αξιοπρέπειά τους ενάντια στις ασυμφωνίες των λογικών και στις διαμάχες των πονηρών. Βλέπουν πέρα μακριά τον ανεμόμυλο του υποκριτή και του νεόπλουτου, του ψευτοπαλληκαρά και του συμφεροντολόγου.

Οι Δον Κιχώτες ακούνε το δικό τους γέλιο, ακούνε το θεϊκό γέλιο, και καθώς δεν είναι απαισιόδοξοι, πιστεύουν στην υποχρέωση της πάλης όσο κι αν αυτή γίνεται κωμική, αφού τα υπαρξιακά συμφραζόμενα την οδηγούν σε μια άνευ όρων ματαιότητα.

Η κωμωδία είναι έτσι κι αλλιώς μιαν απόδραση, όχι από την αλήθεια, μα από την απελπισία, ένας στενός δρόμος διαφυγής προς την πίστη. Τη μια και μοναδική πίστη. Την πίστη πως η άνοιξη καταφτάνει!   Και το χιόνι λιώνει και πάει. Και οι νεκροί ησυχάζουν με τους νεκρούς κι ότι δεν έχει πεθάνει ακόμα τώρα σηκώνεται στα πόδια του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s